Logo Buchhandlung Heesen

Buchhandlung Heesen

Versandbuchhandlung für Evangelische Theologie

Impressum
Freudenstadt / Loßburg

www.theologische-buchhandlung.de

Datenschutzhinweise
Tel. 07446 952 418 1

Warenkorb    mein Warenkorb

Buchhandlung.Heesen@t-online.de
Da unsere Angebote manuell erstellt werden und während des Seitenaufrufes keine Verbindung zu einer Buchdatenbank aufgebaut wird prüfen wir die Verkaufspreise bei Rechnungsstellung auf Richtigkeit und berechnen den gesetzlich festgelegten Buchpreis. Falls sich dadurch eine Preiserhöhung ergibt werden wir Sie vor Versand informieren, Sie können dann diesem Preis zustimmen oder vom Kauf zurücktreten. Hinweise zum Datenschutz und Cookies

 Startseite

Inhaltsverzeichnis

Google  ihre Suchanfrage auf unseren Seiten wird an Google übermittelt   
Übersichtsseite Religionspädagogik
Religionspädagogik allgemein
Kinder fragen nach Gott
Schulbibeln
Schulgottesdienste
 
Kirchenjahr, allgemein
Übersichtsseite Gottesdienste
Informationen zu Nachlässen bei Schulbüchern
 
 
Aktuelle Bücher
Impressum
Versandbedingungen /AGBs
Datenschutzhinweise
Interreligiöser Dialog Interreligiöser Dialog in gesellschaftlicher Verantwortung Interreligiöse und Interkulturelle Bildung im Kindesalter  
Arbeitshilfe Religion inklusiv Interreligiöses Lernen, V & R Interkulturelle und interreligiöse Symposien der Eugen Biser Stiftung Religious Diversity and Education in Europe
Studien zur Interreligiösen Religionspädagogik      
Religious Diversity and Education in Europe
978-3-8309-4076-0 Ina ter Avest
Facing the Unknown Future

Religion and Education on the Move
Waxmann Verlag, 2020, 280 Seiten,
978-3-8309-4076-0
39,90 EUR
Warenkorb
Religious Diversity and Education in Europe Vol 41

All contributions to the volume were developed in the context of the European Network for Religious Education through Contextual Approaches (ENRECA). In the 20 year history of the research community of ENRECA several times books are published on contextual factors of Religious Education. This volume has a special focus on different perspectives of ‘time’ in relation to the tradition, present and future perspectives of Religious Education in Europe.During the 20 year history of the European Network for Religious Education through Contextual Approaches (ENRECA), several books have been published on the Subject of Religious Education, from sociological, psychological or anthropological perspectives and always in the contextual Settings of national educational frameworks and other specific culturally bound phenomena. Also, very often, an international comparative perspective was included. The shared goal was not so much to reflect on religion as such, and on its changing doctrines, institutions and prescriptions, but to try and understand religion in the specific European contexts of secularization and the plurality of life orientations, and to understand how religion becomes manifest in education in a variety of concrete policies and classroom practices, reflecting various social issues.

This volume, marking the 20th anniversary of ENRECA, has a specific focus on the contextual dimension of time.

Contents
978-3-8309-3413-4 Thor-André Skrefsrud
The Intercultural Dialogue
Preparing Teachers for Diversity
Waxmann Verlag, 2016, 152 Seiten, Softcover,
978-3-8309-3413-4
24,90 EUR Warenkorb
Religious Diversity and Education in Europe Vol 30


The speed, scale and spread of international migration and globalisation have firmly placed the issue of intercultural dialogue at the top of the educational agenda in Europe and elsewhere. In this book, Skrefsrud sheds light on intercultural dialogue as a key competence for teachers working in changing and diverse classrooms. In the first part, the notion of dialogue is explored with the theory of culture, religion and communication as the focus. In the second part, Skrefsrud analyses the government-initiated curriculum framework for teacher education in Norway and discusses the preconditions for intercultural dialogue in educational policies. The analysis illustrates how difficult it is to make issues of difference permeate all aspects of teacher preparation.

Contents
 
Ãnderungen und Lieferbarkeit vorbehalten     Startseite       letzte Bearbeitung: 22.05.2024, DH     Impressum   Datenschutzhinweise